Studiile de satisfacție a angajaților sunt un instrument utilizat de firmele de recrutare pentru a evalua gradul de satisfacție a angajaților în legătură cu locul de muncă. Aceste studii pot ajuta o companie să determine dacă mediul de lucru este sau nu bun pentru angajații săi și dacă practicile sale actuale de management sunt sau nu eficiente. Acestea pot fi, de asemenea, utilizate pentru a determina cât de mulțumiți sunt clienții de produsul sau serviciul dumneavoastră. Datele colectate în urma acestor sondaje vă pot ajuta să înțelegeți mai bine ce își doresc clienții, ceea ce vă poate ajuta să faceți schimbări care vor crește satisfacția clienților.
Când vine vorba de satisfacția angajaților, există mulți factori care intră în determinarea gradului de satisfacție a unui angajat față de locul de muncă. Aceștia includ lucruri precum siguranța locului de muncă, salariul, beneficiile și chiar oportunitățile de formare. Cu toate acestea, cel mai important factor în determinarea fericirii unui angajat la locul de muncă este adesea fericirea generală a acestuia acasă. Având o atitudine pozitivă acasă, va duce adesea la o atitudine mai pozitivă și la locul de muncă.
De ce apelează firmele de recrutare la aceste studii?
Firmele de recrutare utilizează aceste studii de satisfacție angajați pentru a înțelege ce tipuri de persoane sunt mulțumite să lucreze în anumite companii. Aceste informații pot fi folosite de angajatori atunci când angajează pentru posturi care necesită anumite abilități sau personalități în cadrul organizației lor, astfel încât candidații potriviți vor fi identificați încă din primele etape ale procesului de căutare, înainte de a aplica pentru locuri de muncă în altă parte din cauza frustrării față de mediile de lucru actuale
De asemenea, studiile pot ajuta companiile să evalueze nivelul de implicare a angajaților și să determine ce tip de strategii de retenție le-ar fi cel mai bine în viitor (cum ar fi acordarea unei atenții sporite feedback-ului angajaților sau implementarea altor tipuri de politici/programe la locul de muncă).
Studiile de satisfacție a angajaților sunt, în principiu, o modalitate de a obține feedback cu privire la experiența angajaților dumneavoastră la locul de muncă, pentru a afla ce simt aceștia în legătură cu locul de muncă și pentru a vedea cum puteți face îmbunătățiri la locul de muncă.
Sunt studii care sunt realizate pe toți angajații unei companii și care le oferă managerilor o imagine de ansamblu a locului de muncă. Feedback-ul obținut în urma acestor sondaje este folosit pentru a îmbunătăți locul de muncă atât pentru angajați, cât și pentru manageri.
Rezultatele acestor studii sunt apoi folosite ca un instrument pentru îmbunătățirea productivității, reducerea fluctuației de personal și creșterea gradului de retenție a angajaților. De asemenea, ele ajută la implicarea angajaților.
Ideea este că, prin obținerea acestui feedback, întreprinderile își pot da seama unde au deficiențe în ceea ce privește satisfacția angajaților și pot face schimbări pentru a putea recruta și păstra cele mai bune talente.
Unele dintre lucrurile despre care aceste studii îi întreabă pe angajați includ:
-Cât de bine comunică cu ei superiorul lor direct.
-Cât de des li se cere opinia lor
-Cât de bine comunică cu ei ceilalți supervizori din companie
-Dacă simt sau nu că munca lor este semnificativă.
-Dacă sunt sau nu capabili să profite de oportunitățile de dezvoltare profesională din cadrul companiei
De exemplu, un angajat s-ar putea să se lupte cu un proiect de lucru și să simtă că nu primește suficient sprijin din partea managerului său sau a altor membri ai echipei. Întrebând despre acest lucru într-un studiu de satisfacție a angajaților, angajatorii pot afla dacă acesta este un incident izolat sau ceva care se întâmplă în întreaga organizație. Acest lucru le permite să ia măsuri, dacă este necesar, astfel încât toți angajații să primească sprijinul de care au nevoie atunci când vine timpul pentru proiecte sau întâlniri.