Au trecut vremurile in care numarul de linkuri dadea masura reputatiei si a popularitatii unei pagini de internet. Din acea perspectiva, a avea cat mai multe linkuri era parte a strategiei oricarui site care dorea sa devina popular. Astazi insa, daca tinem seama de noii algoritmi ce evalueaza calitatea linkurilor, a construi linkuri de calitate este probabil una dintre cele mai dificile si mai de durata strategii de marketing.

Backlinkurile reprezinta, prin definitie,  calea prin care internautilor le este recomandat un anumit site. Aceste linkuri difera, ca functionalitate si importanta, de linkurile reciproce. Numarul de linkuri naturale, de calitateautoritatea si importanta siteului care le recomanda dau nota de evaluare a linkului, respectiv vor adauga sau penaliza Rankul siteului.

Multe din tehnicile traditionale de inregistrare de linkuri in directoare sunt astazi penalizate, desi inca exista un mare numar de ferme de “link building” care continua cu aceeasi tactica! Si asta cu riscul deteriorarii afacerii clientului care, odata penalizat, va trebui sa investeasca enorm pentru a recastiga increderea Google si a celorlalte motoare de cautare!

Astazi  e preferabil ca linkurile sa fie natural create (nu automat sau cumparate din fermele de linkuri secundare), cu un  continut important si atractiv pentru client, respectiv recomandarile sa fie date de siteuri/persoane/autori de incredere si cu autoritate.

De aceea noi asimilam aceasta activitate de Link Building cu Recomandarile!

Strategia de marketing de recomandare implica continut de calitate care poate sa dezvolte relatii in comunitatile vizate si sa construiasca interactiuni naturale cu alte siteuri si/sau persoane. Interactiunea internautului cu continutul este cheia Recomandarilor naturale!

Iata in continuare cateva din tehnicile prin care specialistii in marketing reusesc sa dezvolte linkuri de calitate:

Inscrierea in directoarele gratuite de linkuri – Prezenta in fermele de linkuri nu mai are aceeasi importanta, odata cu evolutia motoarelor de cautare care stiu sa aprecieze calitatea linkurilor provenind din acest tip de directoare. Totusi, directoarele de nisa/specializate raman ca o valoroasa optiune in constructia de linkuri (in special pentru siteurile mici).

Publicarea de articole – Scrise de profesionisti,  articolele de valoare pot fi publicate nu numai in Directoarele de Articole, dar si in diverse siteuri si bloguri informative (de exemplu, in cele de tipul “Cum sa…”). Articolele vor fi purtatoare de linkuri catre site (sunt recomandate cam doua intr-un articol), plasate la distanta, atat in text cat si in titlu.

Postarile in bloguri –  Similar articolelor, postarile pot aduce linkuri relevante pentru motoarele de cautare, insa doar daca acestea vor identifica un autor interesant si elemente valoroase pentru internauti in textul postarilor.

Bookmarkingul social – Aceasta tehnica permite organizarea, arhivarea si distributia de informatii, postari, siteuri relevante in cadrul unor siteuri specializate ca: Digg, Delicious, Stumble Upon etc.  In cazul in care aceasta tehnica aduce regulat continut atractiv si proaspat, utilizatorii vor avea tendinta sa distribute in mod natural linkuri catre site.

Retelele sociale – Crearea de conturi si de continut valoros regulat in retelele sociale ca Facebook, LinkedIn, Twitter, MySpace, Digg, Delicious, Reddit sau YouTube aduce  nu numai linkuri de valoare dar si interactiuni cu siteul, elemente din ce in ce mai importante in algoritmii motoarelor de cautare. Mentinerea unui ritm de postari de continut relevant si atractiv pentru comunitate aduce linkuri sociale de calitate.

Infografica – Crearea de continut grafic este o tehnica din ce in ce mai folosita si apreciata pe internet, chiar daca necesita abilitati speciale ale autorilor.

Forumuri, Bloguri, Retele sociale dedicate industriei in care activezi – Participarea in industria in care activeaza afacerea detinuta este o tehnica prin care se castiga nu numai reputatie dar si linkuri de calitate de la specialisti/autori recunoscuti in industrie.

Link Baiting – tradusa ca momeala pentru linkuri, aceasta tehnica e folosita cu scopul de a crea un eveniment /buzz/viral in mediul virtual, care mai apoi sa duca la o crestere a activitatii si interactiunii cu siteul. Ulterior vizitatorii pot retine/ aprecia un continut de calitate atragand astfel noi linkuri catre site. De mentionat ca aceasta tehnica nu este doar extrem de complexa (necesita o mare doza de creativitate) ci si cere in mod uzual un buget din partea proprietarilor siteului. O campanie de link baiting se face personalizata pe fiecare caz si poate avea diferite forme:

•    O stire – ce poate sa poarte un titlu incitant, mai apoi aducand continut relevant;

•    O negare – un titlu ce contrazice un lucru bine stiut poate atrage vizitatori ce pot apoi  sa duca linkuri siteului;

•   Umorul –  un tipar ce aduce nota de buzz alaturata unei stiri.Totusi va recomandam multa atentie: constructia de linkuri si in mod special link baitingul trebuie sa aduca un continut unic, relevant, atractiv si mai ales fara greseli si erori.

De Retinut!

O campanie link building cu continut de valoare poate crea recomandari virale si respectiv linkuri naturale, de aceea proprietarii siteurilor ar trebui sa fie implicati in acest proces!